24/1/15

L'encert de la simplicitat: Bona Festa de la Calçotada

Farts d'anuncis sense solta ni volta que intenten vendre quatre pots de colònia per Nadal, és d'agrair una mica de creativitat enmig de tanta mediocritat. No sé quina és l'empresa responsable de la publicitat d'Estrella Damm però, no ara, de fa alguns anys, tenen la sort que s'entrebanquen d'encert en encert.

Fa temps que Estrella Damm juga amb la identificació territorial mentre el seu principal rival, San  Miguel, aposta per una oferta 'multiculti' indefinida. És una batalla guanyada pels primers des de l'àmbit de l'impacte sobre el client. Castellers, patumaires, estiuejants de la Costa Brava o fidels a determinats concerts, tothom d'una manera o altre, se sent reflectit en les imatges on Estrella Damm els converteix, en certa manera, en protagonistes. L'ampolla que acompanya el gaudi de la festa.

Però la gran batalla publicitària també la guanya Estrella Damm a nivell estilístic. Aconseguint que des de la simplicitat hom s'hi senti identificat. Qui va idear un mur groc amb quatre caixes vermelles de cervesa apilades al davant, simulant la senyera, i per felicitar l'Onze de Setembre, mereix un premi de capacitat de connexió consumidor-producte. Però l'autor de l'anunci d'Estrella Damm que, senzillament, felicita la calçotada, té el títol de mestratge.

Resumir el que significa aquesta tradició en uns dits emmascarats, per haver cuit o menjat calçots, que deixen l'empremta sobre un envàs de cervesa, mereix un reconeixement. Tant si la idea flueix d'algú que coneix l'esperit de la festa com si no. Demostra una gran capacitat de sintetitzar tots els valors en una imatge. El dia que Estrella Damm decideixi emprar aquesta imatge en samarretes de promoció, vaja, en vull la primera.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada